Home
Hoofd marketing, verkoop en partnerships (voltijd)

Hoofd marketing, verkoop en partnerships (voltijd)

Nederlands Philharmonisch Orkest|Nederlands Kamerorkest

Het Nederlands Philharmonisch Orkest|Nederlands Kamerorkest verzorgt opera- en concertproducties op het hoogste artistieke niveau. Als vaste orkestpartner van De Nationale Opera wordt het Nederlands Philharmonisch Orkest|Nederlands Kamerorkest internationaal gerekend tot de beste operaorkesten. Lorenzo Viotti is chef-dirigent van het NedPhO en van De Nationale Opera. Gordan Nikolić is muzikaal leider van het Nederlands Kamerorkest. Het Koninklijk Concertgebouw is de thuiszaal voor een gevarieerde concertprogrammering. Het orkest verbindt artistieke excellentie met toegankelijkheid in een programmering voor een breed publiek. Met een omvangrijk programma voor educatie en talentontwikkeling wordt geïnvesteerd in de toekomst van klassieke muziek. Jaarlijks bereiken de orkesten ongeveer 190.000 bezoekers. De organisatie is gevestigd in de NedPhO-Koepel in Amsterdam Oost.

Het Nederlands Philharmonisch Orkest|Nederlands Kamerorkest zoekt een:

 

Hoofd marketing, verkoop en partnerships

 

(voltijd, lid van het managementteam)

Functie

Als Hoofd marketing, verkoop en partnerships ben je verantwoordelijk voor publieksontwikkeling, zaalbezetting en voor opbrengsten uit kaartverkoop, sponsoring en fondsenwerving. Je geeft leiding aan een team van acht professionals dat zich samen met jou inzet om de doelen te realiseren. Om de opbrengsten en zaalbezetting van de concerten te maximaliseren en de positionering van het Nederlands Philharmonisch Orkest|Nederlands Kamerorkest te versterken, bedenk je samen met het marketingteam aansprekende marketing- en pr-acties, ontwikkel je communicatie-uitingen voor verschillende doelgroepen, zorg je voor een effectieve inzet van online en offline marketingmiddelen en ga je samenwerking aan met externe partners. Samen met het Hoofd development ontwikkel je aansprekende proposities voor de zakelijke en particuliere markt.

 

In het realiseren van de ambitie van het Nederlands Philharmonisch Orkest|Nederlands Kamerorkest om een groot en breed publiek te enthousiasmeren, ben je gesprekspartner voor de Artistiek leider. Samen ontwikkel je concertseries, vernieuwende concertformats en randprogramma’s op vertrouwde en nieuwe concertpodia, voor vertrouwd en nieuw publiek.

 

Het Hoofd marketing, verkoop en partnerships rapporteert aan de Algemeen directeur. Je stelt voor jouw portefeuille strategische plannen, begrotingen en rapportages op voor de korte en lange termijn. Als lid van het managementteam lever je een bijdrage aan het ontwikkelen en realiseren van de langetermijndoelstellingen van het Nederlands Philharmonisch Orkest|Nederlands Kamerorkest.

Profiel

Wij zoeken een ondernemend en creatief manager voor de afdeling Marketing, verkoop en partnerships met commercieel inzicht en ervaring in marketing, communicatie, sponsoring en fondsenwerving. Je hebt minimaal een HBO-opleiding in die richting afgerond, bij voorkeur aangevuld met een NIMA-diploma. Natuurlijk heb je affiniteit met klassieke muziek . Je hebt kennis van CRM, data-analyse, social media en effectieve inzet van online en offline marketingmiddelen. Je hebt de ambitie en creativiteit om ook nieuwe doelgroepen te bereiken en stelt vernieuwende (interdisciplinaire) concertformats voor. Regelmatig werken in de avond en weekenden is voor jou vanzelfsprekend. Je beschikt over leidinggevende ervaring, coachende kwaliteiten en uitstekende communicatieve vaardigheden waardoor je een plezierige gesprekspartner bent voor collega’s, sponsoren, donateurs en samenwerkingspartners.

Salaris

Afhankelijk van leeftijd en ervaring ligt het bruto maandsalaris tussen € 3.847,- en € 5.710,- bij een voltijd dienstverband. Dit bedrag is exclusief 8% vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 8,3%. Aanstelling geschiedt in eerste instantie op basis van een arbeidsovereenkomst van een jaar, met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd.

Reacties

Deze vacature is inmiddels gesloten.