Home
Q&A - Veelgestelde vragen

Q&A - Veelgestelde vragen

Gaat mijn concert nog door?

Alle reeds geplande concerten in de periode van 1 september t/m 31 december zijn vervangen door nieuwe programma’s van een uur, deze zullen wij tweemaal per avond / middag uitvoeren. Omdat de aangepaste concerten op een ander tijdstip plaatsvinden en er beperkt plaats is in de nieuwe situatie, worden gekochte kaarten voor de concerten van 1 september t/m 31 december geannuleerd.

 

Hoe informeren jullie concertbezoekers?

Alle mensen die kaarten hebben gekocht voor concerten die zijn afgelast, verplaatst of aangepast, worden per email geïnformeerd. Verdere actuele informatie plaatsen wij op onze website en zal dagelijks worden bijgewerkt: orkest.nl/coronavirus

 

Ik heb concertkaarten, krijg ik mijn geld terug?

Wij volgen het landelijke initiatief: Bewaar je ticket, geniet later. Dit betekent dat tickethouders een voucher ontvangen ter hoogte van de oorspronkelijke ticketprijs, inclusief servicekosten. Dit tegoed kan in de toekomst gebruikt worden voor de aankoop van kaarten voor een concert van het Nederlands Philharmonisch Orkest|Nederlands Kamerorkest. Ook kunnen kaartkopers ervoor kiezen om het aankoopbedrag van het ticket te doneren. Wij hebben er uiteraard begrip voor als kaarthouders niet van deze regeling gebruik willen of kunnen maken; zij kunnen dan alsnog uw geld terugvragen. Met ingang van 6 mei is het mogelijk dit te regelen voor onze afgelaste concerten in Het Concertgebouw. Klik hier voor meer informatie.

 

Kan ik mijn gekochte kaart inwisselen voor een ander concert in de toekomst?

Het is mogelijk uw gekochte kaarten om te zetten in een voucher. Wij volgen het landelijke initiatief: Bewaar je ticket, geniet later. Dit betekent dat tickethouders een voucher ontvangen ter hoogte van de oorspronkelijke ticketprijs, inclusief servicekosten. Dit tegoed kan in de toekomst gebruikt worden voor de aankoop van kaarten voor een concert van het Nederlands Philharmonisch Orkest|Nederlands Kamerorkest. Met ingang van 6 mei is het mogelijk dit te regelen voor onze afgelaste concerten in Het Concertgebouw. Klik hier voor meer informatie.

 

Ik heb een abonnement/ serie gekocht, krijg ik geld terug of kan ik van concert wisselen?

Wij volgen het landelijke initiatief: Bewaar je ticket, geniet later. Dit betekent dat tickethouders een voucher ontvangen ter hoogte van de oorspronkelijke ticketprijs, inclusief servicekosten. Dit tegoed kan in de toekomst gebruikt worden voor de aankoop van kaarten voor een concert van het Nederlands Philharmonisch Orkest|Nederlands Kamerorkest. Ook kunnen kaartkopers ervoor kiezen om het aankoopbedrag van het ticket te doneren. Wij hebben er uiteraard begrip voor als kaarthouders niet van deze regeling gebruik willen of kunnen maken; zij kunnen dan alsnog uw geld terugvragen.

 

Ik heb kaarten voor concerten in 2021. Is daar al meer over bekend?

Voor nu is bekend dat alle concerten tot en met 31 december zijn aangepast. Concerten na die datum blijven vooralsnog ongewijzigd. Indien hierover nieuwe informatie komt, worden de betreffende concertbezoekers ingelicht via email en komt er bericht op onze website.

 

Waar vind ik meer actuele informatie?

Op onze website is een speciale informatiepagina: orkest.nl/coronavirus