Home
Q&A - Veelgestelde vragen

Q&A - Veelgestelde vragen

Gaat mijn concert nog door?

Alle concerten tot 1 september 2020 zijn afgelast. Concerten na die datum zullen vooralsnog gewoon doorgaan.

 

Hoe informeren jullie concertbezoekers?

Alle mensen die kaarten hebben gekocht voor concerten die zijn afgelast, worden per email geïnformeerd. Verdere actuele informatie plaatsen wij op onze website en zal dagelijks worden bijgewerkt: orkest.nl/coronavirus

 

Ik heb concertkaarten, krijg ik mijn geld terug?

Wij volgen het landelijke initiatief: Bewaar je ticket, geniet later. Dit betekent dat tickethouders een voucher ontvangen ter hoogte van de oorspronkelijke ticketprijs, inclusief servicekosten. Dit tegoed kan in de toekomst gebruikt worden voor de aankoop van kaarten voor een concert van het Nederlands Philharmonisch Orkest|Nederlands Kamerorkest. Ook kunnen kaartkopers ervoor kiezen om het aankoopbedrag van het ticket te doneren. Wij hebben er uiteraard begrip voor als kaarthouders niet van deze regeling gebruik willen of kunnen maken; zij kunnen dan alsnog uw geld terugvragen. Met ingang van 6 mei is het mogelijk dit te regelen voor onze afgelaste concerten in Het Concertgebouw. Klik hier voor meer informatie.

 

Kan ik mijn gekochte kaart inwisselen voor een ander concert in de toekomst?

Het is mogelijk uw gekochte kaarten om te zetten in een voucher. Wij volgen het landelijke initiatief: Bewaar je ticket, geniet later. Dit betekent dat tickethouders een voucher ontvangen ter hoogte van de oorspronkelijke ticketprijs, inclusief servicekosten. Dit tegoed kan in de toekomst gebruikt worden voor de aankoop van kaarten voor een concert van het Nederlands Philharmonisch Orkest|Nederlands Kamerorkest. Met ingang van 6 mei is het mogelijk dit te regelen voor onze afgelaste concerten in Het Concertgebouw. Klik hier voor meer informatie.

 

Ik heb een abonnement/ serie gekocht, krijg ik geld terug of kan ik van concert wisselen?

Wij volgen het landelijke initiatief: Bewaar je ticket, geniet later. Dit betekent dat tickethouders een voucher ontvangen ter hoogte van de oorspronkelijke ticketprijs, inclusief servicekosten. Dit tegoed kan in de toekomst gebruikt worden voor de aankoop van kaarten voor een concert van het Nederlands Philharmonisch Orkest|Nederlands Kamerorkest. Ook kunnen kaartkopers ervoor kiezen om het aankoopbedrag van het ticket te doneren. Wij hebben er uiteraard begrip voor als kaarthouders niet van deze regeling gebruik willen of kunnen maken; zij kunnen dan alsnog uw geld terugvragen.

 

Ik heb kaarten voor concerten in september en oktober 2020. Is daar al meer over bekend?

Voor nu is bekend dat alle concerten tot 1 september zijn afgelast. Concerten na die datum staan vooralsnog gewoon gepland. Indien hierover nieuwe informatie komt, worden de betreffende concertbezoekers ingelicht via email en komt er bericht op onze website.

 

Ik heb een vrijkaarten gekregen vanuit een van de partners. Blijven die geldig of zijn ze om te wisselen?

Alle concerten tot 1 september zijn afgelast, dat geldt dus ook voor de vrijkaarten. In deze fase handelen wij naar de richtlijnen van autoriteiten en RIVM, daarna berichten wij u nader.

 

Waar vind ik meer actuele informatie?

Op onze website is een speciale informatiepagina: orkest.nl/coronavirus