Van Tokio tot São Paulo stond de Frans-Nederlandse sopraan Lucie Chartin op de planken, geprezen om haar “onberispelijke coloraturen” (The Times) en “magnetische podiumcharisma” (The Sunday Times).


Lucie Chartin
Sopraan
Ze trad op met onder meer het Rotterdams Philharmonisch Orkest, het Orkest van de Achttiende Eeuw, de Nederlandse Bachvereniging, het Nederlands Kamerorkest en het Antwerp Symphony Orchestra, onder leiding van dirigenten als Marc Albrecht, Shunske Sato, Václav Luks, Richard Egarr, Daniël Reuss en Yannick Nézet-Séguin.
Op het operatoneel zong ze rollen als Cleopatra (Giulio Cesare), Ophélie (Hamlet), de Koningin van de Nacht (Die Zauberflöte) en Katherina (Amadeus), bij onder meer Opera North, De Nationale Opera, Opéra de Metz, Het Nationale Theater en OPERA2DAY.
In 2020 verruilde ze het podiumleven voor een eigen ontwerpbureau en een peuter.
Nu is ze terug op de bühne — met meer artistieke vrijheid, minder bewijsdrang, en een flinke dosis dankbaarheid voor alle gezelschappen die haar opnieuw in de armen sluiten.
Maar goed, genoeg over haar. Hoe is het met u?