Een van de belangrijkste hoogtepunten van deze buitengewone samenwerking waren de talrijke ontzagwekkende concerten in gerenommeerde concertzalen in heel Nederland, zoals het Concertgebouw in Amsterdam. Met Yakults niet aflatende inzet voor culturele verrijking heeft het Nederlands Philharmonisch ruim 2300 concerten gegeven, waarbij ruim 1.668.400 mensen werden betoverd door adembenemende uitvoeringen van tijdloze klassieke composities.
Gesponsord door Yakult heeft het Nederlands Philharmonisch vier chef-dirigenten aangesteld: Hartmut Haenchen, Yakov Kreizberg, Marc Albrecht en Lorenzo Viotti. Hun visie en kunstenaarschap hebben het Nederlands Philharmonisch Orkest naar nieuwe hoogten geleid. Viotti, de huidige chef-dirigent van het Nederlands Philharmonisch, is zeer uitgesproken over de relatie tussen muziek en gezondheid. 'Muziek is niet alleen een verzameling geluiden die onze oren binnendringen en emoties oproepen, het is een medicijn voor lichaam en geest.' Uit onderzoek blijkt dat zowel darmbacteriën als muziek een positieve invloed hebben op het functioneren van onze darm-hersen-as. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de twee organisaties hun krachten bundelden, en dat dit partnerschap leidde tot een langdurige samenwerking.
Naast de concertactiviteiten gebruikt het Nederlands Philharmonisch de sponsoring ook om talent te ontwikkelen. Het orkest heeft een aantal educatieve programma's opgezet, waaronder een trainingsprogramma voor jonge dirigenten. Daarnaast coachen musici in Almere, de thuisbasis van Yakult Europe, de muzikale talenten van het plaatselijke jeugdorkest, het Almeers Jeugd Symfonie Orkest. Met het schoolprogramma Welkom bij het Orkest laat het orkest samen met Yakult basisschoolkinderen kennismaken met een volledig symfonieorkest en klassieke muziek. Deze programma's helpen de volgende generatie Nederlandse muzikanten tot bloei te komen en uitzonderlijk talent aan te trekken.
Sinds 2012 heet de zaal waar het Nederlands Philharmonisch repeteert voor de concerten in het Concertgebouw, de Yakult Zaal. De naam van de zaal in de NedPhO-Koepel in Amsterdam-Oost is ontleend aan de gelijknamige zaal in de Beurs van Berlage, waar het Nederlands Philharmonisch tot 2012 was gevestigd.
‘Onze missie is om bij te dragen aan de gezondheid en het geluk van mensen over de hele wereld. Er is een sterke link tussen onze missies omdat de prachtige muziek het mentale welzijn van mensen vergroot. We zijn trots op deze langdurige samenwerking en kijken uit naar verdere groei met onze gedeelde missie en het bijdragen aan de lokale gemeenschap en cultuur’, zegt Hiroyasu Matsubara, Managing Director van Yakult Europe.