Als zoon van de bekende Franse componist Étienne Perruchon, was het voor Adrien Perruchon een logische keuze om een muzikale carrière na te streven. Enkele jaren was hij paukenist van het Seoul Philharmonic Orchestra en het Orchestre Philharmonique de Radio France. Bij dit laatste orkest maakte hij grote indruk door in december 2014 op het laatste moment als dirigent in te vallen. Kort daarna nam hij deel aan het prestigieuze Dudamel Fellowship Programvan het Los Angeles Philharmonic Orchestra.
Sindsdien heeft Adrien Perruchon voor een groot aantal orkesten gestaan, waaronder het Cleveland Orchestra, het Antwerp Symphony Orchestra en de Wiener Symphoniker, waarmee hij, samen met violiste Hilary Hahn uitgebreid door Duitsland toerde. In de operabak leidde hij producties bij onder meer de Oper Köln en de Opéra de Lyon. Zijn eerste cd met het Brussels Philharmonic en harpiste Anneleen Lenaerts werd vorig jaar met een Opus Klassik Award bekroond.
Hij dirigeert Bizet als was het Debussy of Ravel. Het is altijd verfijnd, precies, vakkundig, maar ook verleidelijk en energiek. Het orkest is homogeen en rijk van klank en klinkt zowel delicaat als flamboyant.
Forumopera over Perruchons directie van Carmen bij de Opéra de Dijon.